2 Mayıs 2012 Çarşamba

Türkiyenin Bilişim Gündemini Gereksiz Şekilde Meşgul Eden Olaylar ve Bunlara Halkın ve Medyanın Katkısı

Redhack-Kizilhack-Redkek
Herşey Medyanın Bize İlettiği Gibi mi ?
Son zamanlarda gündemi bir hayli meşgul eden korsanlık olayları ile ilgili rahatsızlık duyduğum bu konuda bende bir yazı yazmak istedim.
Yaşanılan olayların arka planında neler döndüğü ile ilgili bir hayli kafa karıştırıcı şeyler yatmakta.
Bu yazımı okurken bazı kişiler tarafından çekememezlikten yazılmış bir yazı diyecektir ki her zaman bu tür kişiler olmuştur.
Böyle diyen kişiler hakkında aslında çok fazla yapabilecek bir şey yok çünkü bu tip kişiler gerçeği görmek istemediklerinden bu standart moda bürünmüş olan tüm kin ve nefretini karşıt görüşlü kişilere yansıtan yapıda insanlardır .
Gelelim konumuzun aslına...

- Türkiye nin interneti gerçekten saldırılarla kesilmiş midir ?
- Bazı hacker , Korsan grupları bu tür olaylarda hangi ifadeye bürünüyorlar ?
- Devlet sistemlerindeki açıklar neden bu kadar fazla ?


Sorularına cevaplar arayacağız.
Son zamanlarda yaşanılan "Türk Telekom un Hacklenmesi" , "Ankara Emniyetinin Hacklenmesi" , "Emniyetin şifresi 123456" , "İçişleri Bakanlığının Hacklenmesi" , "Tib Saldırıları Doğruladı" başlıklı haberlerde okuduğunuz haberlerin gerçek dışı olabileceğini hiç düşündünüz mü ?
Medya ne şekilde haberi verirse biz o şekilde kabul ediyor muyuz ?
Şöyle bir açıklamaları düşünelim.
Bir korsan grubu kendini devletin kurumları ile yarışır halde görüyor ve bunu hacking kavramıyla kendini ifade ederek yapıyor. Kendini gündemin ortasında gördükten sonra MIT , Interpol , CIA , FBI vb. kurumların kendilerini aradıklarını belirterek medyatik abartılmaya dahil olmak için biraz daha işi süsleyerek yapılan işi abartmada kendi rolünü güzellikle oynuyor.
Üslup bakımından oldukça vahim açıklamaların yanında birde yandaş çekme çabasıyla iyice medyatik bir konuma geliyor.
Peki gerçekten hakederek mi yapıyor bunları ?
Tabiki de hayır.
Bu konuların bu duruma kadar gelmesinde aslında hepimiz suçluyuz.
Vatandaşımızın bilişim alanında ki bilinçsiz yapısını sonuna kadar kullanmak isteyen bu tür medyatik olma gayretiyle gündemi meşgul eden gruplar aslına bakarsanız çokta iyi oldukları söylenemeyen yaptıkları ile açıklamalarının arasında dağlar kadar fark olan gruplardır.
Yazımın ilerleyen kısımlarında ne demek istediğimi daha da iyi anlayacaksınız.
Öncelikle Ankara Emniyetinin Hacklenmesi olayından başlayalım.
Günümüzde birçok devlet siteleri hacklenmekte ve birçoğu ciddi şekilde madur olmaktadır.
Kullanılan yazılımlar üzerinde çıkan açıklardan dolayı , basit şifre kullanımından kaynaklanan sebepler veya kodlanılan sistem üzerinde ihmalden kaynaklı ve fazla sorun teşkil etmeyeceği düşünülen basit sebeplerden dolayı madur edilen siteler...
Ankara emniyetinin de hacklenmesi olayı aslına bakarsanız diğer sitelerde yaşanılan sıkıntılardan farklı bişey değil. Kodlanılan yazılımlar üzerindeki zaafiyet üzerinden editor paneline girilmesi ve bu panel üzerinden servera dosya yüklenilerek ankara emniyet müdürlüğünün sitesinin veritabanına erişilmesi.
Genel olarak bazılarınıza komplike gelebilecek yapıdaki bu şeyler basit midir ?
Açık ne kadar basit ise bir o kadar gerisini getirmek kadar basiti yoktur çünkü sistem tamamiyle açık konuma gelmiştir.
Peki medyaya neden bu kadar fazla yansıdı ?
Çünkü medya nın istediği şeylerde zaten bunlar ...
Bilişim alanında bu tür hareketlenmeleri abartarak devlete , devlet kurumlarına , devletteki kişilere , belirli bir kitleye olan hıncını bu konuda çıkartmak...
Ankara emniyetinin hacklenmesi olayının abartılmasının arka yüzünde de isminin Ankara olmasından kaynaklı sebepler yatmakta...
Ele geçirilen bilgiler neler ?
Vatandaşımızın zaten internet kullanımı konusundaki bilinçsizliğinin şikayet etme bilincindeki yetersizliği birleştirilerek bunun sanal alemdeki yansımaları.
Açarsak bu konuyu biraz.
Emniyet in sitesinin iletişim formundan gönderilen vatandaşların şikayetlerinin tutulduğu kayıtlar...
Emniyetin sitesinde görevli herhangi bir memurun şifresi site üzerindeki açık ile ele geçirildikten sonra 1 adımda ele geçirilecek bu bilgiler ne den piyasaya açıklanarak sunulmuştur ?
Aslında halkın bilgilerinin olduğu bu formlar grupların açıklandığı gibi gerçekten halk için mi yapılmıştır ?
Tabi ki de hayır. Halkın kişisel bilgilerini paylaşmanın ne halk için yapılan bir eylem olduğu söylenebilir ne de buna benzer başka bir şey...
Gelelim Anonymous grubuna daha sonradan katılan Lulzsec adlı grubun Sony yi hacklemesi olayına...
Olay sql injection dediğimiz veritabanından bilgi çekilmesini sağlayan bir zaafiyet. Birçok sitede çıkabilen bu açığın Sony nin kredi kartı bilgilerini tuttuğu websitesinde çıkması vahim bir olay. Burada tabi ki Sony suçlu. Fakat hırsızın hiç mi suçu yok ? Bu olayın daha sonradan hackleyen grup tarafından yapılan açıklamalarla tutarlılık göstermemesi daha da garip.
Siteden çaldıkları masum kişilerin kredi kartı ile başka yerlerde alışveriş yapan bir korsan grubu var ortada ...
Daha sonra bu korsan grubu bütün bu yaptığı illegal aktivitelerle Facebook gibi dev bir sosyal platformu tehdit edecek konuma kadar geliyor. Peki birşey yapabiliyorlar mı ? Hayır ortada tek kalan şey iddiaları ve gündeme gelmeleri ancak yanlarına kalmış bir artı olarak gündemden gelip geçiyor...
Hatta daha da ileri giderek Tüm dünyanın netini kesmek gibi DNS yapısını bilmeden bu kadar saçma bir tehdit ile bilinçsizce bir uyarıda bulunuyorlar.
Bizim güvenlik uzmanlarımızda sözde böyle olabilir mi olamaz mı diye bu grubun reklamını yaparak adını vererek bu konuyu tartışıyor.
Bu grubun bu konuma gelmesini sağlayan ise medya ve bizleriz...
Aktivist eylemlerle alakası olmayan eylemlerin daha sonra başkalarına olan kinini gösteremeyen kişilerin bu tür ortamlarda göstermek için birleşmesi ve desteğiyle iyice amacından çıktığını görebiliyoruz.
Tüm dünyayı tehdit eden bir grubun dünyanın her hangi bir yerinde olan bir aksaklığı kendilerine rant sağlayacak ortama dönüştürmesi kadar tabi bir olay yok. Çünkü amaçta aktivist olmak yerine medyatik olma amacı var.
Egolarını tatmin etmek için bazı değerleri kullanarak yükselmeye çalışan bu gruplar amacını her zaman aşarak herhangi bir alanda karşıt görüşteki insanların sığınağı haline geliyorlar.

* İnternet sansürüne sıcak bakanlar / bakmayanlar
* Devleti sevenler / sevmeyenler
* Hedefteki kişiyi destekleyenler / desteklemeyenler

vs. bir çok gruplaşma sayabiliriz. Bu gruplaşmaları , ayrımcılıkları bu tür olaylardan sonra daha da fazla görmekteyiz.
Mecliste değil de dağa çıkarak hakkını arayanlara karşı ;
Olur mu öyle şey ! Asıl tartışma ortamı , özgürlük arama  , hak arama yeri meclistir diyenler nedense işine gelmeyen bazı konularda devlete karşı yapılan sanal saldırı konularında bu tür amatör ve amaçları ile yaptıkları bir olmayan grupların destek verenleri arasında yer alıyorlar...
İçinizden bazılarının , ikisi ne kadar ayrı konular biri reel biri sanal şeklinde ayrımcılığa gidenlerinizin seslerini duyar gibiyim.
Bugün bu ülkemizde bir çok sorunun olduğu Terör , Alevilik vs. vs.. bu konulara gelmemizin nedeni de bu tür küçümsediğimiz gittikçe büyüyen alanlar , bu konular değil midir ?
Devleti yıpratmanın sanal alanı veya reel alanı gibi bir ayrımı olamaz sonuçta yıpratmaktır.
Sanal alemde başlayan bir tepkinin sonuçlarında devlet başkanını devirmek var ise ve dünya bunu yaşayarak görmüş ise sanalı reelden ayrı tutamayacağımızı söylemekte hiçbir zaman haksız bir açıklama olamaz.
Geleceğin şekillendiği bu sanal dünya birçok kişinin gözü kulağı , birçok kişinin yönlenmesinde aracı konuma gelmiş bir dünya iken biz nasıl olurda reel hayattan çok farklı tutarız küçümseyebiliriz bu ortamı...
Evet işimize gelen şeye göre şekillenmek belki de politika olmuştur insanlar arasında...
Gelelim içişleri bakanlığının hacklenmesi olayına...
Hacklenen sistem dizini
http://dosya.icisleri.gov.tr/dosyalar/
Yani bu grup bazıları tarafından medyatik yapılmasa ve bu grubun el ile habercilere bu dizini göstermese kimsenin göremeyeceği bir dizine kendi dosyalarını upload etmiş oluyorlar.
Girilen sistem icişlerinin dosya subdomaini yani saklanmayan halk ile paylaşılan pdf vs. dosyaların yüklendiği dizin. Ben bu sistemde açık olabileceğini ve bunun sindirilebileceğini savunmuyorum fakat böylesine basit bir olayın bu denli büyütüldüğünü göstermek için bu cümleleri sarfediyorum.
Günümüzde binlerce devlet sitesi gerek bizim ülkemizden gerekse başka ülkelerin uzantıları devlet siteleri hacklenmekte ve çoğunun sistemine dosya yüklendiği farkedilmemekte bile bunları mirror kayıt sitelerinden görebilirsiniz...
Bu dizin hacklendikten sonra medyaya yansımadığını düşünelim Bakana tepki direk olarak gidecek miydi bir düşünelim ?
Bu dizini büyük ihtimal sitenin bilgi işlemi farkedecek bu dizinden dosyayı silecek ve bakanın ruhu bile duymayacaktı...
Fakat bu grubun yaptığı nedir ?
Bütün gazete yazarlarına gönderdikleri twitlerde , yazılarda bakın biz içişleri bakanlığını hackledik bu mesajı verdik şeklinde kendilerini ön plana çıkartmak ve gündeme getirmek için çalışmalar yapmaları sitenin o dizinini hacklemek için kullandıkları çabadan daha fazla olduğunu görebilirsiniz.
Çünkü o dizin ne içişleri bakanlığının icisleri.gov.tr anadizinidir ne de sıradan bir vatandaşın siteyi kullanırken birebir görebileceği bir dizindir.
Medya bakana karşı tepki gösteremeyince , başka yazarların karşıt yazıtlarını haber yaparak gündeme getiremeyince çekinince , korkunca yapacağı şey bu tür olaylarda kendi görüşlerini yansıtan ifadelerden birini dahi bulsa Bilişim olayıyla bu şekilde alet olarak hem işini görmüş oluyor hemde umrunda bile olmadığı kimlere hizmet ettiği gerçeğini bile gözden geçirmeden başkalarının ekmeğine yağ sürmüş oluyor...
Anonymous grubu kendini Sony olayından sonra iyice duyurduktan sonra artık kendini bu piyasanın en iyisi (!) olarak gördükten sonra yandaşlarınıda bu safa çekmek için çabaya girmesi onlar açısından doğal karşılanan bişeydir tabi ki de...
Çünkü çevresinde kendine destek verenlerin büyümesi demek kendisininde bir o denli medyatik olması demekti ve bunu başarmak için elinden geleni yapacaktı... Diğer türlü, isterse kendi görüşü komünizm olmasın , komünist görüşlü bir gruba destek versin bunu amacına ulaşmak için takar mı ?
İçişleri bakanlığının olayından sonrada Anonymous grubunun yaptığı budur.
Desteğini açıklayarak hem Türkiye de gündeme gelmek hem de çevresinden destek verenlerini gündemde iken kullanarak bakın biz destek veriyoruz diyebilmek...
Bu anonymous grubunun geçmişine baktığınızda hepsi için olmasada çoğunun amatör olduğunu ve kendilerininde hacklenmesi olayından sonra görebilirsiniz. Bu grup tarafından yapılan işlemler her ne kadar basit olsa da devlet sitelerinde bu denli açıkların çok olması küçümsenmeyecek kadar fazladır.
Önemli olan burada bizim güvenlik uzmanları olarak yapmamız gereken bu grupların neler yaptığı ne yapacağını değil bu tür gruplara karşı devlet sistemlerini nasıl güvenli hale getirebiliriz olduğudur...
Daha sonra Redhack grubununda kendi hesaplarının hacklenmesi ve kişi listelerinin medyaya yansıması olayından sonra Redhack grubunun çıkardığı yaygaralardan ve yalanlamalardan ve yalanlayış şekillerinden sonra kendilerine olan güvenin azalması durumu olunca buna müdahaleleri bir o kadar komik durumdu; bunu herkeste farketmiştir. Yaptıkları işler ile bahsettikleri amaçları çok farklı olan bu grupların ileri ki zamanlarda da gerçek niyetlerini objektif bir gözlemle daha da iyi analiz edebilirsiniz.
Yapılan işleriyle değil de kendi görüşlerinden olan Medya ile sanal dünya da kendilerinden bahsettiren bu grup bu sefer medyaya taş atarak doğruların gizlenmesi talebinde bulundu.
Daha sonradan bu grubun Hotmailde çıkan zaafiyet üstünden hacklenilmesi ortaya çıkınca bu olayın bir şekilde başka tarafa çevrilmesi gerekiyordu.
Yeterince medya gündeminde gereksiz olarak yer edinen bu grubu çıkmazdan çıkarmak için yeni bir şeyler gerekiyordu. Bunu Anonymous grubu desteğini açıklayarak onlara vermişti ama yeterli değildi bişeyler gerekiyordu. Anonymous grubu kendilerine olan desteğin sonucunu göstermeliydi. Yada kendileri bişeyler yapmalıydı. Bunu ellerinde bütün böyle amatör grupların kullandığı DDOS (Denial of Service Attack) yöntemiyle devlet sitelerine sürekli istek göndererek kapatılmasını sağlayarak yapacaklardı elbette... Çünkü yapabildikleri kendilerine göre en büyük şeylerden biride bu şekilde kendilerine destek veren bilinçsiz yandaş üyeleriyle bazı sitelerin veritabanına sürekli istek göndererek meşgul etmek ve sitenin devre dışı kalmasını sağlamaktı ama yaptıkları iş basitti basitliği önemsizdi çünkü halk bu konuyu oldukça fazla büyütebiliyordu nede olsa...
Sistemi ele geçirecek kapasiteye sahip olmayan bu tür bireyler bu şekilde saldırılar yaparak en azından bakın hiçbir şey yapmadan beklemiyoruz diyebileceklerdi.
TTNET Hacklendi mi ? Türk Telekom Hacklendi mi ? İnternet Kesintisinin Sebebi Redhack ya da Anonymous Grubu mu ?
Bu iddia son zamanlarda bilişim alanında yaşanılan en komik iddialardan bir tanesi.
Son zamanlarda çıkan internet kurallarını gözden geçirirseniz size verilen internet hızının artık belirli bir limitin altına düşemeyeceği ve gerekirse servis hizmet sağlayıcınıza ceza kesilebileceği kuralının eklenme alt yapısının hazırlandığını görürsünüz.
Türk Telekom sisteminin bu tür alt yapı çalışmaları yapması ve internetin belirli bir süre gitmesi olayı şimdiye kadar yaşadığımız ilk olay değil geçtiğimiz yıllarda da aynı şekilde olan olayların çerçevesinde sistemdeki teknik arızalardan dolayı internetin belirli süre gitmesiyle karşı karşıya kaldık.
O zamanlar medyatik olmayan bu gruplar o zamanda çıkıp biz yaptık deselerdi acaba tüm herkes buna inanacak mıydı ?
Olaydan sonra Redhack grubunun nefes alması ve halktan daha fazla destekçiyi arkasına alması için muhteşem bir fırsat geçmişti ellerine...
Olayı sahiplenebilirlerdi . Çünkü destekleştikleri Anonymous grubunun yaptığı şeyde tam olarak buydu. Baştan tehdit ederiz ya tutarsa ? Nasrettin hoca misali biz göle maya çalalım da ya tutarsa ?
Olaydan sonra haber grupları bu grubun yaptığı açıklamayı iddia olarak ciddiye alarak ne kadar vahim bir duruma düştüğünün bile farkına varmadan sıradan haberlerini yaptılar.
Bu bir iddia idi ne de olsa isterse gerçek olmasın. Ama halk böyle anlamadı. Yalanla doğruyu zaten bir bakışta seçemeyen halk iddialarıda doğru kabul etmeye alışmıştı ne de olsa.
Kendilerinin hacklendiğini yalanlayan bu grup ne de olsa yalanlayarak kendilerinin düşüncelerini doğru kabul ettirmeye endekslenmişlerdi ve sürekli aynı yol üzerinde devam etmek istiyorlardı çünkü kendilerinin bağlantılı olduğu siyasi yapı bunu emrediyordu. Ve ortaya çıkan üsluplarının aynı olduğu konuşmalardan sonra da aynı şeyi yaptılar. Yani yalanladılar.
O konuşmalarda geçenleri dikkatlice süzün. Biri bir yalan uydurur ve ortalığa bu yalanı salar , döner dolaşır o yalan kendisine kadar gelir ve kendisi de inanmaya başlar. Bu tutumun onlarda var olduğunu görebilirsiniz.
Bu konuşmadakiler kimler mi ? Redhack ve Anonymous grubuna destek olan onlardan olan bu kişilerin aslında o kadar da Anonymous (Belirsiz , Kimliksiz , Tanınmayan) kişiler olmadığını göreceksiniz.
Bunlar bazı sözlük sitelerinin yazarları , bazı sosyalist kesimin gazeteci yazarları ve internet sansürüne karşı gelen anonymous gruplarından kişilerdir.
Aslına bakarsanız o kadar da gizli değiller. Herkes herşeyin farkında fakat herşeyin zamanı elbette gelecek.
Şimdi size bazı sorular sormak istiyorum.
DDOS saldırı yöntemiyle devlet sitelerini kapatmaya çalışan gruba karşı dış ülkelerden gelen saldırılar için Türkiye dışı ip leri engelleyerek önlem aldığınızı düşünün. İçeride bu grubun kullandığı saldırı paketi sayısı Türkiye içerisinden kullanılan bilgisayarlar birleştirilse bile bu saldırı bırakın devlet sitesini kapatmayı sıradan bir siteyi kapatacak düzeye bile gelemezdi ki böyle de oldu.


* TIB gibi sistemlerin sadece websitelerine sürekli istek göndererek siteyi kapatma ile internetin fişini çekme işi ne kadar alakalı olabilir ki; bu tür grupların yaptığını düşünebilirsiniz ?

* DNS sistemini bile bilmeyen bu tür grupların kendi evlerinde Türk Telekomun internetini kullanarak Türk Telekomun internetini kestiğini nasıl iddia edebilirsiniz ?

* Türkiye'nin netinin böyle basit ataklarla kesilebileceğini düşünmek tam anlamıyla vahim ve bir o kadar da komik bir durumdur. Siz kendinizi komik duruma düşürmek ister miydiniz ?

*Sadece neden Ttnette kesinti oldu. Tüm Türkiye ' nin aynı alt yapıyı kullandığı bu sistemde neden diğer firmalardan kesintiler olmadı yada bu kişiler nasıl internete girmeye devam etti?

* Bu grubun fikirlerini desteklemek ile eylemlerini desteklemenin çok farklı şeyler olduğunun farkında mısınız?


Bu tür grupların devlete tek katkısı bazı devlet görevlilerinin uyanmasını sağlamasıdır. Bu tür olaylardan sonra sistemin daha güvenli olması için , güvenlik testleri için birşeyler yapılır , sistem en azından eskisinden daha güvenli olur. Diğer sistemler aynı şekilde etkilenmemesi için gözden geçirilir. Kısaca gerçekten uyuyan bazı kişiler uyanır . Bunun içinde bu tür yanlış yoldan giden ve amacı farklı olan bu tür illegal gruplara teşekkür etmeli miyiz ? Tabi ki hayır...
Terör örgütlerinden kişilerle (DHKP-C & MLKP & Tikko & PKK) bağlantısı olduğu kesin olarak kanıtlanan bu tür grupların yaptığı eylemlere arka çıkarak ne devlete olan kininizi , ne devlet kurumlarına olan kininizi , ne de kişilere olan kininizi söndürebilirsiniz. Söndürdüğünüz tek şey doğruları görmek isteyen vicdanlarınızın ışığıdır...

~ Emrullah Akdemir

12 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. güzel bir yazı fakat "Terör örgütlerinden kişilerle bağlantısı olduğu kesin olarak kanıtlanan" derken onu nasıl kanıtlamışlar bir kaynak gösterseydin?
    Hani yukarda yazmışın ya "Siz kendinizi komik duruma düşürmek ister miydiniz ?"
    Adamların kim olduğunu bilmeden terör üyesi olduğunu nasıl anladık?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu adamların gerçekte kim olduğunu bilmeyen kişiler ancak halktan bu işin içinde olmayan kişiler.
      Ortaya çıkan konuşma kayıtları ve kişi listelerinden kim olduklarını anlamak aslında çok zor değil.
      Adamlar devlet ile siyaseti karıştırıp devlet kurumlarına saldırıyor , sizin özgürlüğünüzü savunuyoruz diye sizin internette ki özgür yararlanma platformlarınıza bilinçsizce saldırıyor siz hala bu gruba devlet düşmanı , terörist değil diyorsunuz. Pkk da Kürtleri savunuyorum diye Türk - Kürt , Asker - Sivil demeden katlediyor. Şimdi siz onları da mı savunacaksınız ?

      Sil
    2. http://redhacklamerleri.blogspot.com/2012/05/redhack-kimlerdir.html

      Sil
    3. Google arama motoruna "Redhack DHKPC" "Redhack atılım gazetesi roportajı" "Redhack tempo dergisi roportajı" kelimelerini yazarak belgelerine ulaşabilirsiniz.
      geçmişte yaptıkları roportajlarda açık açık dhkpc ve tikko elemanı olduklarını söylemişlerdi zaten. kürdistan devrimini gerçekleştirmek için gibi söylemleri de bir hayli var. bütün bunları hiçe sayarak halkçı sosyalist komunist olduklarını söylemek bile abes olur.

      Sil
  3. öncelikle yazıyı sonuna kadar okuduğumu belirtim tam anlamıyla sana katıldığımı söyleyebilirim. orveg adlı arkadaşın dediği kaynak gösterseydin durumu içinse. bu adamlar daha önce pkk nın bilişim tarafında olan elemanlarla ortak işler yapmışlardı. zaten bu şekilde devletin kuruluşlarına zarar vermiş havası vermek hiç bir şekilde protest bi tavır göstermez tam tersine yaşadığın imkanlarını kullandığın ülkenin zarara girmesinin sağlamak tam anlamıyla terör eylemidir.

    YanıtlaSil
  4. Dünkü olay bence Türkiye tarihinin en büyük hack olayıydı sadece helal olsun diyorum. Bazı ezikler de en ufak bir olayda "biz hackledik zaa zaa yaşasın devrimm!11!!!" diyerek kumda oynamaya devam etsinler :D Saldırılarının devamını diliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Benimle aynı düşünen birini bulmak, beni inan çok mutlu etti. Türk olduğunu söylemekten kaçınan, kaçamak cevaplar veren "mor hek :)" grubunun amacını, daha logosunu görür görmez anlamıştım. Amaçları, haklı mağdur etmek olan bu insanlar, gündemdeki konular hakkında eylemler yaparak kendine yandaş aramak. 16-17 yaşındaki ergenlerden oluşan 2 grup bunlar. Kendini en büyük sanan anonim grubu da kendilerine yapılan saldırılarla bas edemeyınce özür bile dilemistı Ayyıldız Tim den. Sizin gibi insanlar sayılı, bu şekilde devam edin, arkanızdayım.

    YanıtlaSil
  6. bravo ustad turkiye seni konusuyor:)

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Eline yüreğine sağlık abim, Sonuna kadar katılıyorum size :)

    YanıtlaSil
  9. redhackin sürekli dilinden düsürmedigi ezilen halkimiz lafı icinde bir bizans oyunu barındırır burada hangi halk oldugunu soylemedikleri icin bizim saf türk halkı bu serefsizlerin türk halkından bahsettigi sanılır halbuki burada kastettikleri kürt halkıdır

    YanıtlaSil

Alexa Değeri